دوشنبه، مهر ۳۰، ۱۳۸۶

فهمیدم اسلام دیگر در خطر نیست اسلام




یکی از آشنایان که از قضا مسلمان بسیار مومن و دانشمندی صاحب نام ولی سالیان درازی است که در فرنگ زندگی میکند بعد از حدود ۳۰ سال به ایران بازگشته بود تا علاوه بر چند سخنرانی دیداری نیز از وطن داشته باشد ٫ بعد از سفر به ایران دچار افت روحی شدید به همراه افسردگی شدید شده بود و علت را اینچنین توضیح میداد:


"قبل از انقلاب دانشجوی مسلمانی بودم مانند بقیه در یکی از دانشگاه های تهران درس میخواندم ( از همان پیروی خط امامی ها ) در نمازخانه دانشکده ما روزی نبود که جای سوزن انداختن باشد و کسی نبود که روزی نماز سروقتش عقب بیافتد ... جو دانشگاه آنچنان مذهبی بود که بلواقع با مسجد فرقی نداشت ٫ البته نه اینکه دختران بی حجاب نباشند ولی تعدادشان انگشت شمار بود و معمولا توسط جو کلی دانشگاه زیاد تحویل گرفته نمیشدند ... مسجد محله ما در سه نوبت صبح و ظهر شب آنچنان دچار ازدهام جمعیت بود که اکثر اوقات حتی گاهی در نماز صبح دو بار نماز جماعت برگذار میشد تا همه بتوانند شرکت کنند


و اینطور ادامه میداد


در سفرم به ایران در اولین ورودم به دانشگاه چیز دیگری دیدم ... دخترها و پسرها اصلا شبیه آن ایام نبود ... آنچنان لباس پوشیده بودند که اگه در فرنگ زندگی نمیکردم میگفتم اینها از مریخ آمده اند ٫ البته فرنگ هم باید جلوی بعضیها لنگ میانداخت ٫ نه اینکه بگویم همه اینگونه بودند ولی چند نفر انگشت شمار کجا و اکثریت کجا ... نمازخانه دانشگاه غیر جایی که چند نفر چرت میزدند خبری نبود ... یک روز صبح به مسجد محله قدیممان رفتم ... مسجد تعطیل بود و درش قفل ولی از بلندگو اذان پخش میشد ... آنچنان دلم گرفت که تصمیم گرفتم بلیطم را جلوتر بیاندازم تا زودتر به مسجد خودمان در فرنگ برگردم تا دیگر آنجا نباشم
اینجا بود که فهمیدم جایی که من زندگی میکردم و اسلام در قلب و روح آدمهایش بود حالا دیگر اسلامی وجود ندارد ... فهمیدم اسلام را به جای وارد کردن از دل از جایی وارد کرده اند که دردش اسلام را از دل بیرون کرده است ... میخواستم به دوستان و آشنایان آن سخن قدیمی خمینی را بگویم که دیگر جای نمیشنوی که اسلام در خطر است ... ولی فهمیدم اسلام دیگر در خطر نیست اسلام مدتها است که به ... رفته است "


در ادامه درخواست عرفان عزیز در مورد نامه ی قدردانی ته گشاده ... تا حالا کسی نخواسته بود همچین چیزی بنویسم :)
عکس

مطالب داخل گیومه تماما نقل قول است برای همین امیدوارم کسی بد برداشت نکند

۲ نظر:

ناشناس گفت...

30 sal dir fahmidid na ? rasti shoma ke tarafdare ina boodid , chera dar Irani ke dorost karde boodid , zendegi nakardid? hamoon 30 sal pish ra migam .

ناشناس گفت...

eslam dige dar khatar nist.. ESLAM KHODE KHATARE .
iraniane ba sharaf mashgholan ke ein lagan ro az sare mihan pak konan .
ghol midam kari konim ke asari az in fashist dini o ein aeine ahrimani dar sarzamin ahoraei ma ,nabashad

visitor stats