یکشنبه، آبان ۲۶، ۱۳۸۷

وقتی اسماعیل داشت با اسحاق بازی بازی میکرد


داستان حضرت ابراهیم یکی از جالبترین و مهمترین داستانهای ادیان ابراهیمی ( یهودی،مسیحی،مسلمان) است.

کتاب ابراهیم و خانواده Abraham and family مجموعه ای است از نتیجه تحقیق 15 تن از ممتازترین محققان یهودی و مسیحی بر داستان خانواده ابراهیم

در فصل دهم کتاب با عنوان سارا چه چیزی دید؟ به قلم Jonathan Kirsch نویسنده و منتقد سرشناس لس آنجلس تایمز مینویسد:

آیا اسماعیل ، بچه اول ابراهیم نبی برادر ناتنی کوچک خود اسحاق را مورد آزار و اذیت جنسی قرار میداده است؟مفقود شدن 4 لغت از نسخ اولیه بایبل ( کتاب مقدس شامل عهد جدید و قدیم ) این دسیسه را مطرح میکند که انجام زنای محرمه ( برادر با برادر ) یا لواط انقدر شکه کننده بوده است که روحانیون یهودی آن را از کتاب الاهیشان حذف کرده اند؟!

اصل داستان

ابراهیم و سارا بچه دار نمیشده اند،همانطور که در تورات Genesis میخوانیم ، در نتیجه سارا همسر ابراهیم کنیز مصری خود هاجر را برای بچه دار شدن به ابراهیم عرضه میکند (میدانیم که همخوابه شدن با کنیز مساله ای کاملا عادی بوده در آن زمان) و آن دو شامل پسری به اسم اسماعیل میشوند ، بعد از بزرگتر شدن اسماعیل خداوند به سارا (90 ساله)و ابراهیم (99 ساله ) بچه ای میدهد که او را اسحاق نام میدهند.

در ادامه( تورات 21.9 ) داریم "که روز جشنی در حال برگزاری بوده است ... درمیانه جشن سارا به ناگاه بسیار ناراحت میشود وقتی که اسماعیل را در حال بازی (تمسخر کردن) میبیند"

و این کار آنچنان ناراحت کننده بوده است که سرانجام ابراهیم هاجر به همراه پسر ارشد خود را از خانه برای همیشه اخراج میکند

سوال اینجا این است که چه چیزی را سارا میبیند که باعث این اندازه خشم میشود که در نهایت به اخراج هاجر و اسماعیل از خانه میانجامد؟

چیزی که در تمام این سالها به ما یاد داده شده است ترجمه واژه عبری t'sahak به لغت mocking ( تمسخر کردن) است, ولی چیزی که به نظر نمیرسد مترجمین علاقه مند باشند به ما بگویند این است که واژه t'sahak در زبان عبری به معنی fondle (نوازش کردن ) هم بکار میرود.در حالی که تنها چند خط بعد (تورات 26.8) همین لغت عبری زمانی تکرار میشود که خود اسحاق در حال t'sahak با همسرش "ربکا" است و "ابی ملیش" شاه فلسطین آنها را از پنجره میبیند

این قضیه وقتی جالبتر میشود که بدانیم در متن کنونی عبری ( masoretic text ) اینگونه درج شده است که سارا اسماعیل را در حال بازی کردن دید ولی در نسخه های یونانی (the Septuagint ) و لاتین ( the Vulgate ) که هردو ترجمه از متون عبری قدیمی که الان وجود ندارند بوده است و از متون (masoretic )اوریجینال تر است مینوسد : سارا اسماعیل را در حال بازی کردن با پسرش اسحاق دید

البته بعضی از بزرگان و منتقدان انقدر جرات داشته اند که بگویند علت حذف 4 لغت With Her son Isaac بخاطر مشمئز کننده بودن صحنه این عمل جنسی بوده است

----------------------------------------------------------------------

جالب است که بدانیم که بنی اسرائیل و پیروان عیسی خود را از فرزندان اسحاق میداند و مسلمانان (اعراب ) خود را از فرزندان اسماعیل میدانند ، در اسلام ولی ماجرای ابراهیم دارای تفاوت عمده با دیگر ادیان است بطوری که در این ادیان:

1-به دین ابراهیم بنام حنفی اشاره نمی کند.
2-به ابراهیم بعنوان بت شکن اشاره نمی کند.
3-به اسماعیل بعنوان فرزندی که برای قربانی شدن برده شد اشاره نمی کند.
4-به ساختن مکانی برای پرستش خدا توسط ابراهیم برای اسماعیل و فرزندان او که امروزه مسلمانان آن مکان را کعبه می نامند اشاره نمی کند.
5-ابراهیم ،معصوم یعنی بی گناه نبود .


۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

ما ميگوييم، کافر همه را به کيش خود می خواند. اميدوارم که شما و آن نويسنده ملعون در آتش اين دنيا و آن دنيا گرفتار شويد. برای من معلوم است که شما همه چيز را از فحشا ميبينيد و نه دين و عقل، البته از شما ديوانگان بيش از اين انتظار نميرود.

ناشناس گفت...

aghaye mohtaram hameh khoub midounan ke ageh ye gheshr dar donya vojoud dashteh bashe ke sobh ta shab be fekr payen tanehye mellat bashand hamin tond ro haye mesleh shoma hastan...onaa ham gay bodan digeh,,,mageh mowlana nabod?eskandar ina ham ke hichi digeh...

Hesam گفت...

1-کافر همه را به کيش خود پندارد
2-جیززززززز ... سوختم خدا ... اگه لطف کنی از اونور کنی اونطرفم هم رنگش مثل اینطرف بشه
3-نمیدانستم که این دیوانه ها هستند که با باز کردن یک واقعیت تاریخی با مدرک و کاملا مستدل و کلی تحقیق و خواندن چندین و چند کتاب واقعیاتی که انسانهای عاقل مثل شما هزاران سال چشمشون رو بروش بستن رو باز میکنند ... اگه به اینا میگیم دیوانه ... Let's get stupid

ناشناس گفت...

دنیا بر اساس کمر با پایین است ای عزیز
اسرار اذل را نه تو دانی و نه من
حل این معما نه تو دانی و نه من
هست در پس پرده گفتگوی من و تو
چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من

ناشناس گفت...

به به می بینم که افتادین به جون هم و دارین فحش های بالای هیژده(‼) سال می دین.
آقایون بهتره توانایی تحمل شنیدن عقاید مخالف رو داشته باشن
(مثل من ☻)
منم با این جور مزخرفات مخالفم البته فعلا و اگر روزی مدرکی پیدا بشه که واقعا مطمئنم کنه مطمئنا قبول می کنم.

ناشناس گفت...

سلام اولا در مورد صحت و سقمش نمیشه مطمئن بود در درجه دوم من یک مطلب در مورد روانشناسی کودک دیدم که عین مطلب و لینکش رو میگذارم تا دوستان استفاده کنند:
http://www.secularismforiran.com/tjkudakan-5-6.htm
(بازی های جنسی کودکان

این اواخر می بینم بعضی از بچه هایی که من در مهدکودک از آنها نگهداری می کنم، دوست دارند با هم " دکتربازی" کنند و در حین بازی ترجیح می دهند من نزدیک شان نباشم. فکر می کنم از این بازی بسیار هیجان زده می شوند، چون مرتب با لُپ های قرمز ظاهر میشوند و دوباره به سراغ بازی های دیگر می روند. من این قضیه را به همکارانم گفتم و برخی از آنان معتقدند که نباید به آنان اجازه دهیم "دکتر بازی" کنند. آنان می گویند که باید سر بچه ها را با بازی های جالب دیگری گرم کنیم تا سراغ این بازی نروند. یکی از همکاران من معتقد است که اصلا نباید اجازه چنین کاری به بچه ها داد و به همین گونه نیز عمل میکند. من شدیدا در درستی واکنش خودم نسبت به موضوع دچار تردید هستم. و نمی دانم در ادامه چکونه واکنشی مناسبتر است؟



- "دکتر بازی" جزو شناخته شده ترین بازی های کودکان است. بدین طریق آنان با روش های قابل قبولی کنجکاوی خود را نسبت به بدن دیگر همبازی هایشان نشان می دهند. نیاز به کشف اندام خود و دیگر بچه ها و همراه با آن احساس و تجربه ای را که از این کشف حاصل می کنند، برای رشد تمایلات جنسی کودکان لازم است. این نوع بازی ها و امثال آنها را معمولا در بچه های گروه سنی 3 تا 6 سال مشاهده می کنیم.

نمونه های دیگری از رفتار جنسی کودکان که در بازی ها یا زندگی روزمره از آنان سر می زند از این قبیل اند: دودول همدیگر را کشیدن؛ آلت تناسلی شان را به هم مالیدن؛ تلاش برای اینکه انگشت شان یا چیزی را داخل واژن همدیگر فرو کنند، سعی می کنند با هم همخوابگی کنند؛ با همدیگر راجع به سکس بزرگسالان حرف می زنند؛ برای هم جوک هایی در این مورد تعریف می کنند؛ لباس همدیگر را از تن در می آورند؛ به آلت تناسلی هم نگاه می کنند، آلت تناسلی را نقاشی می کنند؛ در حمام یواشکی همدیگر را دید می زنند؛ تلاش می کنند به آلت تناسلی پدر و مادر دست بزنند؛ به آلت سگ و گربه دست می زنند، یا از بزرگسالان می پرسند که آیا اجازه دارند آلت تناسلی شان را ببیند...

این کنجکاویهای کودکانه در رشد جنسی کودکان نقش مهمی بازی میکند. اگر بزرگسالان به خاطر بروز این احساسات در کودکان آنها را مجازات کنند، احساسات جنسی در ذهن کودکان با مجازات و تنبیه تداعی می شود. یعنی رفتار و احساساتی که بروز دادنشان ممنوع است. بدین ترتیب وقتی چنین احساساتی در آنان پدید می آید (چه در هنگام کودکی و چه در آینده که بالغ شدند) همواره با حس گناه در آنان همراه خواهد بود.

طریق دیگر مواجهه با موضوع، معطوف کردن ذهن و حواس بچه به بازی و سرگرمیهای دیگری غیر از اینکار است. این شیوه بخودی خود خطا نیست، اما اگر این طریق به واکنشی دائمی در مقابل کنجکاویهای جنسی کودک تبدیل شود، کودک کم کم یاد می گیرد که آن کارها را دور از چشم دیگران و در خفا انجام دهد تا دیگر کسی نتواند حواسش را پرت کند یا مانع کارش شود. بدین ترتیب احساسات جنسی و پنهانکاری در پیوند با یکدیگر قرار میگیرند.

بهتر آن است که به عنوان بزرگسال بپذیرید که کودکان نیز دارای احساسات جنسی هستند و مایل اند که آن را بروز دهند. این احساسات در کودکان هنگام بازی کردن پدیدار می شوند و این برای رشد تمایلات جنسی کودک لازم است. بسیار مهم است که برای کودکان توضیح دهید که در حین بازی اجازه آزار همدیگر را ندارند و مجاز به اعمال زور و فشار به یکدیگر نیستند.

شاید دانستن این مطلب که بازیهای سکسی کودکان غالبا مربوط به زمانی میان سه تا شش سالگی است، برای برخی از والدین آرامش بخش باشد.)

ناشناس گفت...

man vaghean tashakir mikonam, bar khalaf afradi ke dost daran ba cheshmhay baste rah beran. Man be shakhse fej mikonam bishtar vaghta ma az vagheiat ha kheili dorim va ta vaghti nemitonam begam kamelan vali be ye neshanehai nazdik mishim be omghe jehalat pey mibarim. In mataleb komak mikone ke betonim ye jor dige negah konim va iin kheili arzesh dare . Dar har sorat mamnon.

ناشناس گفت...

ba salam be aghaye nikoo .aghar khodavand mikhast ketabe khodash ra sansor konad mitvanest dastanhaye kheili batar az ein dastan ra ham sansor konad mesle dastane davode padesha ke farmandehye khod ra be gang ferestad ta ba zanash ham bestar shavad(dovome samoeel fasle 11/12)ya loot ke ba dokhtarhayash ham bestar shod(peidayesh 19/30-37)ein dastanha ke be marateb badtar az dastane ebrahim ast magar khodavan mesle dolathaye diktatori sansor dare va dar enteha ein ra bedanid rahhaye khoda ba fekrhaye ma fargh dare aghar khoda mesle ma fekr mikare ke dige khoda nabod ensan bod dar har hal man be nazare shoma ehteram migozaram va faghat baraye shoma doa mikonam ke khoda vand rozi shoma ra molaghat bekonad

ناشناس گفت...

khanome Nikoo man dastanetoon ro khoondam, az inke ba in zehniate baz va be door az ta'asob dar morede ghesehaye mazhabi ezhare aghideh farmoodid, kheili khoshhal hastam. dar kol dastane khoob va ghabele ghabooli eraye dadid.
VALI inja be do nokteh be nazare man niaz hast ke tavajoh beshe!


1- faramoosh nakonid ke hichgah dar tarikh hamjensgerayi be andazeye gharn 19 ta 21om raftare zesht o napasandi mahsoob nemishodeh ast, va harche nazare manfi darmorede in ghazie vojood darad az farhange gharbi ke pas az doranne este'margari va clonialasation padid amad, ijad shod!!! va ma iraniha ham taze atashe efratemooon tond tar az hame ast!!
pas banabar in dar zamane ebrahim shayad in kar anchenan bad naboode ke ebrahim be fekre koshtan farzande khodesh biofte!!


2- me'yare khoob o bad vaghean chie?
javab ine ke hichi; inha daghighhan vojood nadarand va hame sakhteye zehne barik bine bashar hastand; pas in ke be darmiane nazarat dide mishe ke gay tasavor kardane shakkhsi, tohin hesab mishe va dar moghabel nazarat besoorate alfaze rakik eraye shode , neshane zehniate perfectionist( sakhtare khoob dar moghabele bad boodan) ghalebe mardome mast. lotfan rooye in ghazie bishtar kar konin. hamintor man dar seyre kalame shoma ehsas mikonam ke be dalile hese manfi ke nesbat be asle dastane mazhabi dashtid in dastan sarayi be shoma rezayate khater midahad va elate aan ham faghat in mitoone bashe ke ebrahim ra dar nazaretoon be chizi zesht motaham kardid!!!!!!!
pas lotfan: chhange your atitude against gays!!!
omidvaram az miane aanhame nazar in yeki ra forsat konid bekhoonid

Nikoo گفت...

آقا بهزاد من عذر ميخوام اگه لينک دادن به وبسايت شما باعث مزاحمتتون شده... قصدم فقط رفرنس دادن بود. کامنتتون رو هم ديدم، اميدوارم از دست من دلگير نباشيد. ممنون از توجه تون... رفرنس داديم اين برخوردها رو و اين حرفها رو زدن، رفرنس نميدادم الان پهلوی ندا آقا سلطان بودم... بيچاره... به اون دستشون رسيد... بهرحال ممنونم آقا.

ناشناس گفت...

فکر کنم نویسنده این مطلب همجنس گرا باشه به همین خاطر میخواد همیشه ازاین بحث ها باشه که باب دلش باشه

visitor stats