پنجشنبه، بهمن ۲۵، ۱۳۸۶

آیا حسین رئیس جمهور میشود؟


باراک حسین اباما کاندیدای سیاهپوست و مسلمان زاده حزب دمکرات آمریکا که ظاهرا بخشی از زندگی هم مسلمان بوده است ( در بچگی ) این روزها همه به خصوص هیلاری را شکه کرده است ٫ در حالی که اکثر صاحبنظران از چندین سال قبل هیلاری را رئیس جمهور آینده آمریکا میدانستند ٫ نتایج این روزهای انتخابات آمریکا چیز دیگری میگوید انتخابات داخل حزبی حزب جمهوری خواه آمریکا تشکلیل شده از رای در حدود ۴۰۰۰ دلیگت Deliget است که تغریبا نیمی از این دلیگت ها مردمی و بقیه سوپر دلیگت است که به افراد سرشناس حزب داده میشود
به این ترتیب دلیگت مردمی به شکل زیر است :بطور مثال اگر در کلیفرنیا ۱۰ میلیون نفر به پای صندوق رای برای حزب دموکرات بروند و ۵۱ ٪ آراء به اباما اختصاص پیدا کند به این ترتیب اباما ۵۱٪ دلیگت های مردمی کالیفرنیا که فرضا ۲۰۰ دیگت هست که میشود ۱۰۲ را به خود اختصاص میدهد ( برخلاف دلیگت شماری در حزب جمهوری خواه و ریاست جمهوری آمریکا که کسی که اکثریت را در یک ایالت کسب کند صاحب تمام آرای آن ایالت میشود )
اما سوپر دلیگت ها به این ترتیب است که افراد شاخص حزب در هر ایالت داری حق رای هستند که البته میتوانند رای خود را در هر زمان عوض کنند .
با توجه به آرای کنونی که اباما با ۱۱۲۵ دلیگت در مجموع مردمی و سوپر دلیگ با ۲۵ رای از کلینتون پیش است ... کماکان راه درازی تا انتهای این رقابت در پیش است ولی اباما با در اختیار گرفتن بیشتر آرای مردمی ( در حدود ۲ برابر بیشتر ) و کلینتون با در اختیار گرفتن آرای زیاد سوپر دلیگت ها ... قضیه را پیچیده کرده اند از آنجایی که دموکراتها دارای خاطره تلخی از این قضیه هستند که با بی اعتنایی به آرای مردمی و با اتکا بر سوپر دلیگتها در سال ۱۹۶۷ شکست سختی خورده اند ... این احتمال وجود دارد که چنانچه روند رای دادن های مردمی به اباما ادامه داشته باشند آنها هم برای مقاصد حزبی رای خود را به اباما بدهند ... و اگر همه چیز همینگونه پیش برود شاهد این خواهیم بود که حسین رئیس جمهور آمریکا خواهد شد
بالاگرفتن این رقابت باعث شده که در بعضی ایالتها مردم با ۱۵۰ ٪ تعداد بیشتر در انتخابات شرکت کنند
اهمیت انتخاب اباما به ریاست جمهوری رو اینگونه تجسم کنید که یک بهائی در ایران ۲۰۰ سال آینده رئیس جمهور بشود

۱ نظر:

bahara گفت...

سلام شوهر خواهرم که بسیجی‌ هست میگفت بهشان گفتند که اگر اتفاقی‌ مثل ژاپن برای نیروگاه بوشهر یا نتنز بیفتد باید قرص‌های یود و پتاسیم بخورند متاسفانه داروخانه‌های این شهرها خبر دادند که دولت تمامی‌ این قرصها را برای پاسداران و بسیجیها خریداری کرده. به عبارت دیگر مردم باید بروند بمیرند. همیشه میگفتند بسیج یعنی ملت اگر ملت بسیج واقعی‌ هستند چرا دارو فقط برای پاسدارها هست و نه برای مردم. شوهر خواهرم این سوال را می‌کند ولی‌ جرات نکرد خودش بنویسد.

visitor stats